نویسنده: مهشید معتمد به گزارش دبیرخانهی سومین دوره کارگاه مسابقه قوام الدین شیرازی: فضای شهری و زندگی جمعی از شعارهای... ادامه متن
گالری
معمار: رضا مفاخر معماری در مسیر باد، معماری لته های پنجره هاست. مجراهایی که کیفیت نسیم اقیانوسی را در کنار... ادامه متن
اعضای تیم: محسن اکبرزاده و علی اکبرزاده هویت همانقدر که با نگاه به گذشته امکان تعریف دارد، با نگاه به... ادامه متن
مراسم اختتامیه و اهدای جوایز یازدهمین دوره مسابقه معماری میرمیران با موضوع «معماری پاسخگو»، مورخ ۳ اردیبهشت ۹۶ در خانه هنرمندان... ادامه متن
نویسنده: محمدمهدی طاهری بهرغم ایدۀ «ماشینی برای زندگی»[i] لوکوربوزیه، کنستانتین ملنیکف به «خانه بهمثابۀ معبد»[ii] معتقد بود و بر کنار... ادامه متن
مترجم: علی اکبرزاده/ دبیر سرویس «چندرسانهای» هرساله، پایگاه آرکدیلی به مناسبت رویدادهای مختلف از قبیل جشنهای سال نو، بزرگداشت معماران... ادامه متن
مسیر معماری جهان در حدود دو سده است که به روند توسعه و تکنولوژی گره خورده و با توجه به گسترش نفوذ اتومبیل در زندگی امروز بشر، نیاز به خلق آثاری بدیع متناسب با این موضوع به شدت احساس می شود. ادامه متن
معمار: شهاب میرزائیان اگر چشم را از تیپولوژی استعماری غرب خلیج به سمت بکارت شرقی عمان بچرخانیم، معماری حجم هایی تراش... ادامه متن
اعضای گروه: علی آتش دست و هادی متولی حقیقی اگر خیزش اقتصادی چابهار را از بستر زیستیاش حائز رشدی طبقاتی اما... ادامه متن
چه میشود اگر به جای پناه دادن به یک گروه از مردم در یک ساختار ایستا، همهی مردم از یک روش زندگی پویا، سیار و همبسته پیروی کنند و همهی ساختمانها بر این مبنا ساخته شوند؟ شهری که برای چنین روشی از زندگی طراحی شده باشد، چگونه به نظر میرسد؟ نیوِنهویس قصد داشت تا جواب این سؤال را بیابد. این هنرمند، به مدت ۱۵ سال، همهی کارهایش را رها کرد تا بر روی مجموعهای از طرحهای عجیبوغریب با استفاده از رسانههای مختلف برای جایی که نام بابِل نو را بر آن گذاشت، کار کند. او بابل نو را «اردوگاهی برای کوچنشینان در مقیاس سیارهی زمین» توصیف میکند. ادامه متن
واضح و مبرهن است که آثار ارسال شده دانشجویی, در جایگاه خود دارای ارزش های فراوان هستند , لیکن بدینوسیله از بین کارهای دریافتی با نظرهیات محترم داوران , از هر گروه ترمی , سه اثر بعنوان طرح های اول تا سوم اعلام گردیده است.
شایان ذکر است , رای داوران بصورت جداگانه و مستقل - اینترنتی - بوده که بر اساس امتیاز ۱ تا ۵ تعیین گردیده است و نتایج بصورت خودکار توسط سیستم اعلام گردیده است . ادامه متن
عنوان این نوشته کاملاً واضح است. با اینکه همهی کارهای ما در استودیوی نوآوری اُ.اِن.اِل ، و کرسی هایپربادی من در دانشگاه فنی دِلفت اساساً پارامتریک است، من هیچ علاقهای به پارامتریسیسم ندارم. طراحی پارامتریک قطعاً یک سبک نیست و به هیچ عنوان نیز نباید به عنوان یک سبک به آن نگاه شود. طراحی پارامتریک یعنی مدلکردن رابطههایی پیوسته بین اجزایی که یک کشتی یا ساختمان از آن ساخته شده است. ادامه متن