اسکیسهای استثنایی و بیهمتای زاها در ارتباط با بیان عینی و دقیق آن چه که طرح به آن بدل خواهد شد، نیست. برعکس، طراحیهای او به شدت تحتتاثیر علاقهاش به [بیان] انتزاعی هنر است. زیبایی [اسکیسهای او] در آزادی فرمالی است که حدید با نزدیکشدن به آن چه که در نهایت ساختمانش خواهد شد، کشف میکند. این تصاویر تمرینهای فرمال، ایدهپردازیهای فضایی، ترکیببندی، سیستمهای ساخت، سازه و روابط زمینهمحور را دربردارد. این اسکیسها همچون دعوتی است به سوی بهرهبری از موهبت آزادی با فعل طراحی. ادامه متن
همهی ما آگاهیم که معمار شدن مستلزم پرشی است به سوی ناشناخته[ها]. هیچ کتابی نمیتواند شما را به کمال برای این امر آماده کند. برای ظهور در مقام معمار، ناگزیر لازم است که مسیرتان را به سوی حوزههای ناآشنا هدایت کنید: فرهنگ، سیاست، صنعت ساخت، نهادهای قانونی، استفاده کنندگان، تکنولوژیهای در حال ظهور، مهندس مشاور، تصمیم گیرندگان، اجتماعات مختلف، این فهرست بیانتهاست... و برای یک زن، حوزهی ناآشنای دیگری هم هست، چرا که او در سیستمی مشغول به کار است که چندان برای او مهیا نشده است.ادامه متن
مترجم: محدثه عقابی سال گذشته فراخوانی برای مخاطبان آرک دیلی منتشر و از آنها خواسته شد تا تصاویری از فضاهای... ادامه متن
«هنر معمار، هنر تزیینات است»، این گفته حسین لرزاده، معماری است که ما سالها است ترجیح دادهایم فراموشش کنیم. شناخت ما از لرزاده، عموماً به شنیدن اسم چند بنایی محدود میشود که کمتر فرصت دیدنشان را داشتهايم. واقعیت تلخ این است که حسین لرزاده، برای ما ناشناخته است و این یادنامه کوتاه تلاشی حداقلی برای یافتن چرایی اهمیت و گرامی داشت خدمات فراموششده ایشان است.ادامه متن
معمار شیلییایی، کارینا پوئنت تصمیم دارد از تمام شهرهایی که ایتالو کالوینو، در ۱۹۲۷ در رمان خود «شهرهای نامرئی*» توصیف کرده است تصویرسازی کند. در این رمان، مارکوپولو، هزار و یکشبوار، برای قوبلای خان، حاکم مغولی، شهرهایی عجیب را که در سفرهایش دیده توصیف میکند. هر شهر ویژگی خاصی دارد و به گونهای که شهرها بیشتر به شخصیتهایی انسانی میمانند، هریک منحصر به فرد با خلقیاتی متفاوت از دیگری. کتاب کالوینو منبعی الهامبخش برای تخیلات شهری و معمارانه بوده است. در ادامه بخشهایی از توصیفات چند شهر نامرئی و تصویرسازیهای پوئنت را میبینید.ادامه متن
معماران آینده به زمانهی ما، بهخاطر گیجی، سادهلوحی، و ناتوانیمان در قضاوت نقادانه، متحیرانه نگاه خواهند کرد. این بهخصوص در ارتباط با بوالهوسیای که بهعنوان آیکون و پارامتریسیسم (پارامتریکگرایی) جا زدهایم، مانند کارهای فرانک گری و زاها حدید، صدق میکند. ادامه متن
کلبه چوبی بومی هایدگر نمایش نوعی از ایدهآلی است که مدرنیستهای اولیه تلاش میکردند آن را به دست آورند. کلبهای که در آن وجود هر عنصری ضروری است و هیچ چیز آن را نمیتوان نادیده انگاشت. این کلبه چوبی تأکیدی بر یک جایگاه بینقص برای تبلور تفکر هایدگر در همبندی بنیادی مابین زمین و آسمان، سکونت، بنا و هستی بود و به نظر میرسید بسیار به آنچه که یک کودک ممکن است از یک خانه ترسیم کند شباهت داشته باشد. ادامه متن
نویسنده: شَنِن مَترن مترجم: علیرضا شفیعینسب در خانۀ دوران کودکیام، کمد ملافهها در انتهای راهرو قرار داشت، با دری سفید و کرکرهای.... ادامه متن
نویسنده: تیموتی بریتین-کتلین[۱]| مدرس معماری دانشگاه کنت[۲] است. آخرین کتاب او «خانههای دلگیر: شکست و ناامیدی در معماری (۲۰۱۴)»... ادامه متن
بسیاری از مردم، حتی افراد بسیار باهوش، معماری را مهم نمیدانند و به شخص دیگری واگذارش میکنند. ولی برای من چیزی مهمتر از معماری وجود ندارد. معماری دنیای شما را میسازد و بر اینکه چه حسی دارید، چه از لحاظ ذهنی و چه از لحاظ روحی، تأثیر میگذارد. ادامه متن
بیانیه فستیوال جهانی معماری: به دنبال تغییر مالکیت و با توجه به موافقتنامهی بانکی، فستیوال معماری جهان حالا میتواند پذیرای... ادامه متن
به چه دلیل در دانشگاه تحصیل میکنیم؟ بسیاری بدون پرسیدن این سؤال از خود وارد دانشگاه میشوند، یا پاسخهایی سرسری میدهند که تنها نقابی است بر بر این باور عمومی که «باید درس خواند!». خوشبخت کسی که حداقل رشتهٔ مورد علاقهٔ خود را برگزیند. احتمالاً قرار بوده دانشگاه محل تلاقی «اندیشه» و «تولید» باشد؛ تا مبنای فکری، فلسفی یا تکنیکیِ تولید، تأمین شود. حداقل منطق اقتصادی امروز چنین حکم میکند! ادامه متن