پلتفرم ٢٨

پلتفرم ۲۸، در این فصل فعالیت خود را بر تأثیر عصر دیجیتال بر پروسه طراحى و تولید أشیاء و آثار هنرى معطوف ساخته است. در ادامه ى برنامه هاى این فصل به مرورى بر آثار بهناز فرهى، معمار و طراح تعاملى پرداخته خواهد شد.

آثار بهناز فرهی، معمار و طراح تعاملی، معطوف است. به‌کارگیری و آزادسازی ظرفیت‌های بالقوه‌ی فضایِ محیطیِ تعاملی و ارتباط آن با اندام انسانی. بخش عمده‌ی کارهای بهناز فرهی کنکاشی خلاقانه در ظرفیت‌های محیط‌های تعاملی است در تناسب با اندام آدمی با به کارگیری فن‌آوری پیشرفته در طراحی و اجرای آثار معاصر هنری/معماری.

هدف آثار فرهی ارتقای سطح ارتباطی میان انسان‌ها و محیط ازپیش‌ساخته به یاری اصول بنیادین طراحی/حرکتی‌ست که خود بر پایه‌ی سیستم‌های طبیعی شکل گرفته‌اند. آثار فرهی عموما در حیطه‌های معماری، طراحی لباس و طراحی تعاملی جای می‌گیرند. علاوه بر این، وی در تولید وسایل تکمیلی و نیز فن‌آوری روباتیک هم تخصص دارد و از آن‌ها در آثارش بهره می‌برد.

آثار بهناز فرهی در نقاط مختلفی از جهان به نمایش درآمده (به عنوان مثال در آرس الکترونیکا، لینز و کانتکست آرت میامی) و بسیاری از مجلات و وب‌سایت‌های نام‌آشنا به آن‌ها پرداخته‌اند (همانند وایرد، بی‌بی‌سی، سی‌ان‌ان، گاردین، فریم و بسیاری دیگر). وی جایزه‌های متعددی همچون جایزه‌ی طراحی خلاقانه‌ی لیندا تیشل، جایزه‌ی ورد تکنولوژی -WTN- و نیز بورسیه‌ی راک هادسن و مدورک‌شاپ را از آن خود کرده است.

فرهی سابقه‌ی همکاری با موسسات نامداری چون اتودسک، فوکاس استودیو و ۳Dاستودیو/ویل-آی-ام را در کارنامه دارد. در کنار این‌ها وی در دو پروژه‌ی تحقیقاتی (با سرمایه‌گذاری ناسا) درباره‌ی فن‌آوری بافتی روباتیک برای پرینت‌های سه‌بعدی (برای استفاده در ماه و مریخ) با پروفسور بهرخ خوشنویس همکاری کرده است.

فرهی هم‌اکنون هنرمندِ مقیم/مهمان در اتودسک – پیِر ۹ سان‌فرانسیسکو است. وی همچنین بورسیه‌ی کامل آنن‌برگ و در حال تحقیق برای تز پایانی دوره‌ی دکترای مدیای چندرشته‌یی در دانشگاه یو‌اس‌سی آمریکاست. رشته‌ی تحصیلی فرهی در دوره‌ی لیسانس و دو مدرک فوق‌لیسانس‌اش معماری بوده است.


– تاریخ: ۱ و ٨ اردیبهشت ١٣٩۶
– ساعت ١۶ الى ۲١
– آدرس: میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبى، بعد از تقاطع سمیه، کوچه بور بور، خیابان خاقانى، نبش بن بست روشن منش، پلاک ۲۸
– تلفن: ۰۹۳۵۶۰۴۰۰۵۵

مطلبی دیگر
نشست تخصصی مدیریت بحران شهری با نگاه به حادثه ساختمان پلاسکو